Kapcsolat: tothg@citysound.hu  

MasTTertape Blog

Múzeumok Éjszakája a Keleti kocsijavítóban      

előző bejegyzés                                                                                                                                                                                                 következő bejegyzés

            FŐOLDAL | GŐZMOZDONYOK | DÍZELMOZDONYOK | VILLANYMOZDONYOK | SZEMÉLYKOCSIK | TEHERKOCSIK


2014. június 21.

Egyéjszakás kalandnak hirdették, de bizony sokaknak a csapatból volt ez több is.

Külön köszönet Márta Pistának és önzetlen, szabadidejüket nem sajnáló kollégáinak, hogy a kocsijavító ismét lehetőséget adott a nagyvasúti látványosságok mellett egy kis modellbemutatónak is. Idén a B.TT.B. klub immáron 35 méternyi modulrendszere épült fel az üzemi területen. A kanyargós pálya, több állomással, óriási rendező kapacitással és dinamikus forgalommal sokakat elkápráztatott.

 

Magas páratartalom, a fellocsolás nyomai és levegőtlenség. Ezzel nyitottunk, de eltökélten nekiálltunk a pálya felépítésének. Az előtérben Gabi-tó kilencvágányos rendező és fordító hurok volt a referencia szint, ahol Dénes 1 nm-es színpadeleme volt a kiindulási pont.

 

Szilágyi Laci hihetetlen erővel és alkotóvággyal építi moduljait. Tele van ambíciókkal és ötletekkel. Csak így tovább!

 

Lipák Zoli és Dénes. Hamarosan lábra áll a dolog.

 

Sípos Pisti és Szilágyi Laci. Az ívek átmenete odafigyelést igényel.

 

Itt 180 fokot fordul a pálya, hat ember munkái kapcsolódnak össze úgy, hogy ne legyen siklás.

 

Messze még a vég...

 

Baumli Zoli a háttrében csinosítja a vitrint, Kudar Gyuri moduljai már bevetésre készek.

 

Zoli vigyázó tekintete kíséri az első tesztvonatot, ami 21 Eas kocsival próbázta a pálya felső végét.

 

Bár a MÁV ingatlanjai csak ritkán nyújthatnak ideális hátteret, mégis jól nézett ki a működő modul a leharcolt javító csarnokban.

 

A VMC Nagyszőlős megállójának restijében hosszú percekig csörögtek a kávéscsészék, míg áthaladt az üres ércvonat.

 

Kudar Gyuri szakértelme nélkül nem működne ilyen jól a modulszakosztály.

 

Lakatos István klubtársunk mozdonyvezetőnek érkezett a bulira és már nagyon várja, hogy kezébe vehesse az első kiosztott Fredet. Pisti már a vonatok bárcáit osztja le.

 

Amitől elkezd dobogni a modulozó szíve: a valóságnak megfelelő hosszúságú vonatok.

 

A túlvégen Laci már feni a Frejeit, hogy tőle is indulhasson a forgalom.

 

 

Izgalmas pontja a pályának az Y elágazás. Kálmán Peti és Vándorffy Jóska is már rákészült a menetre.

 

Pisti Istvánnak: valahol ott lesz a vége... Háttal Sanyi és Zoli már Gabi-tó bejáratát edzi.

 

Luganszk szépe és a 21 kocsi, ami volt több is, de a hurkokba és az átlagos állomáshosszba ez fért el.

 

Márta Pista eligazít: van szendvics, meg kávé, éjszakára hálókocsi, de extra szolgáltatások nélkül...:-)

 

És megnyíltak a kapuk. A szükség fordítóhurok jól szolgált, a kilencvágányos Gabi-tó kapacítása határait súrolta mind hosszabn, mind szélességben.

 

Úgy gondolom, hogy kicsit adtunk a TT méret ismertségének. Pár elcsípett mondatfoszlány szerint sokan csodálattal nézték, hogy mit is tud a méretünk.

 

Ekkor még pörgött a menetrend és hellyel-közel pontosan leközlekedtek a vonatok. Aztán később már nem...

 

Egyre több fotótéma és a látogatókat percekig lekötő részlet fedezhető fel a TT-s modulpályán.

 

FriTTz, Sanyi és a látogatók.

 

Az egyméteres magasság jót tett az ifjabbak élményfaktorának is.

 

 

Igen. Amikor kinyíik a világ és jöhetnek a békeidők hosszú vonatai.

 

 

Változatos forgalom az elágazásnál is.

 

 

Szilas rendező hét vágánya és az új fordító most mutatta meg, hogy mit érdemes még fejleszteni. Mindkét végen kiderült, hogy sosem elég a meglévő vágányszám.:-)

 

A Boszporusz Herkules és a beláthatatlan tartályvonata Dorkafalván vár a kijáratra.

 

Nyomjátok, tekerjétek, dugjátok!

 

A TT modellezés elbűvöl...

 

Szerintem minden korosztálynak és nemnek bejött a modulbemutató.

 

Már javában benne voltunk a napban, a látogatók száma nem csökkent.

 

Lehoczki Gabi 424-ese rendületlenül rótta a köröket.

 

A kocsijavítót több, mint 1200-an keresték fel a Múzeumok éjszakáján. A látogatók zöme körbejárta a modulpályánkat is, így bizton állíthatom, hogy igen sikeres bemutatón vagyunk túl. Sok klubtárs és TT-s érdeklődő töltött hosszabb-rövidebb időt a pálya mentén, számos beszélgetés, spontán szakmai bemutató zajlott és megannyi tanács hangzott el a bő egynapos jelenlét során. A modulszakosztály minden tagja tapasztalatokkal is gazdagodva ért haza vasárnap hajnalban, ami mindenképp építőleg hat a későbbiekre nézve.

Szeretném ismét kiemelni Márta Pista szerepét a szervezésben, sőt a logisztikában is. Kollégái kedvesen és mindig segítőkészen álltak a helyzet magaslatán. Volt szendvics, innivaló, kávé, egyszóval semmiben nem szenvedtünk hiányt.

A klub részéről Hidvégi Dénesnek is sokat köszönhetünk a fontos részletek, kiegészítők, technikai alapvetések biztosítása terén. Kudar Gyuri higgadt profizmusa mindig is nyugtatólag hatott a sokszor hajszás üzemeltetésben.

És baráti ölelés minden további modultársnak, akik nélkül - ugye tudjuk, hogy - egyáltalán nem jöhetett volna össze egy most már több, mint 35 méternyi, igényes pálya.

Innen folytatjuk....

:-)