Kapcsolat: tothg@citysound.hu  

MasTTertape Blog

Tillig-gazdaságos Omu kocsi "építőkészlet"      

előző bejegyzés                                                                        következő bejegyzés

            FŐOLDAL | GŐZMOZDONYOK | DÍZELMOZDONYOK | VILLANYMOZDONYOK | SZEMÉLYKOCSIK | TEHERKOCSIK


2014. június 4.

Példának okáért már csak azért is jó egy sebnitzi utazás, mert a gyári turkálóban lehet találni továbbgondolkodásra alkalmas modell alapokat.

A sok és egymásra kevésbé figyemes kotorászó modellező között azért észre lehetett venni némi fantáziát az ömlesztett alkatrészek kavalkádjában. Ha éppenséggel az a terv, hogy viszonylag kis költséggel bővítsük a gördülő állományunkat, akkor ügyes párosítással akár tucatnyi kocsit is összehozhatunk pár perc alatt.

A következőkben egy, a DR-nél jellemző, Omu nyitott teherkocsi "építőkészlet" alakulását mutatom meg. A slusszpoén a végén, mert hogy ott írom le az árat.

 

 

A kép alsó részén az alváz és a kocsiszekrény, vagy felépítmény volt a turkálóban található kiindulási alap.

Az itthoni alaktrészbázisból hozzá jött két fém kerék, két Tillig, gyári kinematika, illetve egy régi szeneskocsiból kibányászott fémlap.

 

 

A sorrend adja magát: a fémlapot beragasztjuk a felépítmény aljára. Pont oda való. Ha nincs, akkor érdemes egy fémműhelyben méretre vágatni ilyen mm-es vastagságú pléhlemezt. Fillérekből összehozható.

 

 

A gyári, kéttengelyes kocsikhoz szabványosított kinematika pont belepattan a számára kialakított helyre. Sajnos nem volt itthon gyári keréklemez a csapágyakba, ezért PeHo perselyt használtam. Az igényesebbek persze be tudják szerezni a pontosan ide illeszkedő parsely-lemezt.

 

 

A PeHo perselyeket kis ügyeskedéssel, finom beleolvasztással érdemes bemélyíteni a csapágyházba.

 

 

A készre szerelt alvázat aztán beragaszthatjuk a fémlemezzel tömegesített felépítménybe.

 

 

A több forrásból beszerezhető, ejtőhorgos kapcsolót be kell pattintani a foglalatba.

 

 

És röpke negyed óra után máris kész a kis kéttengelyes Omu a 3. korszakos DR vasútjához.

 

Akkor nézzük az árakat!

Az alváz és a kasztni a délelőtti vevőknek 1 + 1 eurójába fájt, ez este már 0.50 volt darabonként.

Az egész mutatványban a kurzkuplung a legütősebb, mert a párja 5 euró.:-(

A kép ejtőhorgos kapcsoló párban 1.50 euró. Érdemes nem a csomagolt, darabra számolt változatot venni.

2 kerék: 1.20 euró.

Ha mindent összevetek, és filléreket jelent a négy persely és a fémlemez, akkor 10 euró környékén áll meg a kocsi, ami korszerű kivitelű, helyes kis jármű, pláne, ha tömegében szeretnénk a korszaknóban hozzá illő mozdonyunk mögé tenni.

 

Hát ennyi.:-)