V 200 027 Zeuke

Ez a modell egy ős darab. Korai Zeuke Touristen Express dízeles változatából emeltem ki. Számomra érdekesség, hogy ez a mozdony még magán viseli az első Gützold jegyeket, beleértve a kissé gömbölydedebb orr részt, illetve a még csavarozott alvázat, valamint a merőben más kasztnit, mint amelyet a későbbi, BTTB-s BR221-nél megismerhettünk.

Csíkos Mester így ír erről:

Nem sokban ugyan, de valóban hasonlít a korai Gützold H0 modellekre. A modellt Otto Zeuke tervezte, és az első TT méretű Zeuke modellek egyike. Természetesen, hogy más a kaszni, mint a BTTB BR221! Ugyanis ebből a mára legendás DB mozdonyból (a Krauss Maffei építette München-Allachban) az első változat a V200 volt, ami így is nézett ki. Későbbi gépekbe erősebb motorok kerültek - igen, a valóságban ezekben két motor volt, csakúgy, mint az NDK-s V180-ban - ennek a sorozatjele V200.1 lett. Mások a szellőzők az oldalán, és más a forgóváz is, megjelentek a fékvezető rudak, és már nem olyan "meztelenek" a kerekek. Az EDV számozás bevezetésekor a V200 korai gépei a BR220, a V200.1 változat a BR221 sorozatjelet kapta. A Zeuke a V200-at építette, a BTTB csinált belőle BR221-et (ex V200.1)

Sajnos ez a modell annak ellenére, hogy dobozban töltötte az elmúlt 25 évet, elég gyatrán "muzsikál". Bár külsőleg igazán gyönyörű, de a hajtása javításra szorul.